måndag 2 maj 2011

Måndag.

Kära Cissi.
Vet du vad det bästa med min "praktik" i Åstorp är? Det faktum att det kommer två nya, fullproppade, fruktkorgar varje måndag. Och vindruvorna är så jäkla goda att jag måste äta upp nästan alla nästan alltid. 
Men vet du vad det bästa med Åstorp var just idag? Du vet hur jag och min sköterska inte riktigt kommer överens så fort det kommer in en patient i rummet, men att vi egentligen har ganska trevligt ihop så länge stolen är tom. Och du vet hur hon kan vara när det börjar närma sig fikapaus, hur hon brukar väsa fram sådär lite odiskret (och alldeles för nära); "Aliiiiicja, tiiioooo minuuuuter kvaaar". Det hände givetvis idag igen, men med en liten, och ack så betydande, skillnad. Hon (håll i dig nu) bad om ursäkt.
Jag tänker avsluta detta inlägg nu för att inte förstöra detta ljuva ögonblick.

I brist på tillhörande bild blev det en bild från Paris. Man kan säga att den symboliserar min och Carinas nyfunna kärlek och respekt för varandra (så länge patienten sitter kvar i högra hörnet vill säga).

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Haha, du har dresserat henne väl Alicja! Jag är imponerad över hastigheten av denna utveckling. Vad har det tagit att komma dit, en sisådär en 4 månader?
    Snart kanske du tom. kan få henne att sitta, skälla och spela död på kommando.

    SvaraRadera
  3. Vänta nu. Jag fattar inget :P Men jag vill veta meeeer!

    SvaraRadera