söndag 1 maj 2011

Lördag.

Kära Cissi.
Jag har bestämt mig för att jag vill bli bostadsrättsägare. Jag ska stanna i Malmö och köpa mig en tvåa, och hör sen! Ofta när jag får för mig en sådan sak så måste det hända NU, och så även denna gång. Jag har kollat i ca två-tre veckor och första veckan hittade jag en lägenhet som jag "bara var tvungen att ha" ungefär en gång om dagen, ganska ofta två. Nu har den värsta ivrigheten lagt sig, men det finns fortfarande en svårslagen lägenhet som jag "bara måååste ha". Så kanske dricker vi kaffe på den här balkongen i höst? Jag ska först se hur det ser på riktigt.

Jag ska dock vara bättre på att vattna mina balkongblommor... Och plocka ner julbelysningen i tid.

Idag var det förresten Valborg och det blev en lugn och trevlig kväll. Vi grillade på Betty Spaghettis gård vilket gick sådär till en början. När vi väl lyckats få ordning på grill och glöd höll solen på att gå ner och vi var tvungna att stressa i oss maten för att inte frysa ihjäl. Så efterrätten inmundigades istället inomhus till tonerna av "Lille katt" framförda av Bea, fyra år, med syster. En fin kväll med andra ord...

1 kommentar: